ADÉU ALUMNES DE 6EP!

VOLEU, VOLAD, FLY AWAY

Hi havia una vegada una escola, i al centre del seu pati, hi vivia una olivera feliç des de feia més de 50 anys. Entre les seves branques hi havia un munt de pardals trapelles que jugaven i piulaven tot el dia.

L’arbre els coneixia molt bé a tots i els estimava tant… Quan feia fred els pardals s’arraulien entre les seves fulles i aquest els protegia amb la seva escalfor. D’altres vegades, l’olivera movia les seves branques per fer-los saltar i els convidava a jugar i a aprendre.

6 years went by and one day, between little hops, the sparrows climbed to the highest branch of the tree and saw a beautiful blue sky and a forest full of other trees that they didn’t know.

They realized then that their wings had grown large enough to try to fly. One flutter … and another … and finally the sky didn’t seem so far off. One by one, the sparrows flew away.

El árbol los miró cómo partían con orgullo, porque entre sus ramas los había cuidado durante mucho tiempo. Él sabía que  recordaría siempre a cada uno de sus gorriones y que estos, al pasar volando junto al olivo, recordarían los buenos momentos vividos. Ese día el árbol quedó sólo y vacío.

A la mañana siguiente no sólo el rocío mojaba sus hojas…. todo el mundo se dió cuenta que el olivo había llorado. Esas lágrimas a su vez regarán al olivo para que siga creciendo y pueda dar cobijo a más gorriones.

Aritz D, Laura U, Josep R

Orgullosos tutors de 6EP

TREBALLEM AMB UN CROMA

Els alumnes de 6EP estem fent un projecte a TAC molt divertit. És l’últim que ens queda.

La feina que hem fet nosaltres tracta sobre anunciar uns viatges per tot el món i explicar les coses importants d’aquell lloc. Per fer-ho utilitzen un croma, una pantalla verda, que es pot editar amb Green Screen. Posem el croma en una paret, també l’iPad apuntant-nos a nosaltres i només ens queda
explicar la informació sobre aquell lloc en concret. Per exemple podem fer que anem a París. Després ho gravem amb l’iPad i una vegada fet això editem la gravació que hem fet, substituint el fons verd per una imatge de París amb  la Torre Eiffel de fons, de manera que sembla que estem allà.

Aquest treball és una passada! Ens encantaria fer més treballs semblants!

Pau N i Eric G

SEGUIM A CALA MONTJOI

Això és un no parar!

Lleva’t a les 7:50h, esmorza (tot molt healthy), prepara’t per anar a fer piragua, surt de l’aigua ràpidament per anar a fer tennis, després coreografia i abans de dinar encara has de pujar la paret del rocòdrom uns quants cops…

I això només és al matí! Després de dinar carrega la motxilla que pujem dalt d’un turó, torna a posar-te el banyador per fer més piragua, eixugat bé que has de penjar-te a la tirolina, després tir amb arc i, per últim una mica de vòlei!

I si tot això no us sembla poc, després de sopar… 2 hores de joc de nit! Total que són les 12h del vespre que anem a dormir… això sí, amb un somriure d’orella a orella!

ENS ENCANTA CALA MONTJOI (i no us trobem gens a faltar)!

ANEM D’EXCURSIÓ A UN PARC NATURAL

El 12 de maig els alumnes de 6EP van anar d’excursió al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Van anar amb autobús fins a l’entrada del parc, concretament fins el Coll d’Estenalles i, des d’allà, van començar l’excursió amb 3 monitors de la Diputació de Barcelona. Durant la caminada van apuntar informació que els deien els monitors en una petita llibreta de camp. Amb la seva ajuda van descobrir el tipus de vegetació que hi havia en aquell parc, com es va formar geològicament aquella muntanya i també van poder veure un avenc, que és una cova vertical. Van fer una llarga caminada fins al Montcau, la segona muntanya més alta d’aquest parc i, encara que feia molt de vent, la van poder escalar fins a arribar al seu cim.  Després van dinar i van jugar una estona fins que van haver de tornar al Daina-Isard.

Ara ja coneixem un lloc més per anar d’excursió amb les famílies!

Laia B i Carla G

HEM FET LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES!

Els alumnes de 6EP hem estat fent competències bàsiques per a avaluar el nostre nivell i també el de l’escola.

Amb molts ànims dels professors i unes petites notes motivadores que ens vam trobar a la taula, hem fet les competències amb més esforç i millor actitud. Les dos primeres (Llengua Castellana i Matemàtiques) les vam fer molt nerviosos, però després ens vam anar acostumant i menys nerviosos les vam anar completant totes (Català, Anglès i  Coneixement del Medi).

Ja estem una mica més a prop de l’ESO!

Chiara L i Laia R

DIA MUNDIAL DE L’AUTISME AL DAINA-ISARD

El passat 25 de març els alumnes del Daina Isard van decorar les seves mascaretes per celebrar el dia de l’autisme.

A part de decorar les mascaretes, les nenes i nens també van fer diferents tipus de cartells amb frases relacionades amb el TEA (Transtorn de l’Espectre Autista).

Amb aquesta iniciativa volíem demostrar que l’autisme no és una malaltia, sinó una manera diferent de veure les coses.

Martina S i Júlia H

CARNESTOLTES POCASOLTES!

Bona tarda gent del Daina Isard!!

Esperem que us hagueu divertit molt amb les ordres del Carnestoltes: el dilluns amb la mascareta decorada, el dimarts amb roba esportiva, el dimecres amb una cosa al cap, el dijous ben còmodes amb el pijama i el divendres disfressats. El rei Carnestoltes està MOLT content perquè heu fet cas a les ordres SUPER MEGA BÉ.

Tot 6EP ha preparat un ball per la resta d’alumnes i a la tarda l’hem estat ballant tots junts!! Prepareu la mascareta que ve la marxa i la gresca!!

(Per cert: els alumnes de 6EP no anàvem disfressats de bossa d’escombraries… Érem mòbils i emojis!!! Així van practicant per a l’any que ve, perquè sabeu que tots demanaran portar-ne un a l’ESO, oi?)

Gràcies a tots per  venir ben disfressats,  però ja no tornareu a veure al Rei Carnestoltes fins l’any que bé. Aaaaaaaaaaaaadéu sa majestat!!!!!

ÚLTIMA ORDRE DEL REI CARNESTOLES

Per fi ha arribat el dijous, i amb ell la darrera ordre!

No us podeu imaginar les ganes que tinc de venir-vos a veure.

Aquests dies, amb els alumnes de 6EP, hem estat preparant un ball i demà l’enviarem als vostres tutors i tutores perquè us el pogueu aprendre. Ens trobarem demà divendres a la tarda a la pista de dalt per ballar una estona, fer gresca i molta  xerinola!!!!

Fins demààààààààààààààààà!!!!!!!!

DISFRESSA LLIURE

Aquest any ha sigut diferent

I jo, el Rei Carnestoltes, avui estic molt content!

Però avui s’acaba la xerinola

I una disfressa lliure haureu de portar a l’escola!