SEGUR, POSSIBLE O IMPOSSIBLE?

Posem pilotes dins d’una capsa. Tanquem els ulls i triem una a l’atzar. Com podríem estar segurs de què sortirà una pilota blava?

Tornem a fer l’experiment, però ara volem que sigui possible que surtin tant blaves com verdes, però que sigui impossible vermella. Quines pilotes posarem ara dins de la capsa? I si volem que sigui més fàcil que surti verda?

A partir de condicions com aquestes, els alumnes de 2EP estem estudiant alguns conceptes relacionats amb una branca molt interessant de les matemàtiques: l’atzar.

QUÈ S’AMAGA DARRERE D’UNA SIMETRIA?

Aquesta setmana, els alumnes de 6EP hem estudiat les matemàtiques que s’amaguen darrere d’alguns tipus de simetries.

A partir de “llibres miralls” i l’app “Symmetry Lab“, hem investigat quins tipus de figures tenen 1, 2, 3, 4 o més eixos de simetria; en quin moment el llibre mirall duplica, triplica o quadruplica allò que està reflectint, quina relació hi ha amb el seu angle d’obertura, quina diferència hi ha entre una simetria a partir d’un punt o a partir d’un eix…

ANEM AL C.R.A.R.C.

A Catalunya hi ha cocodrils? Les tortugues de Florida són autòctones dels nostres ecosistemes?

Avui els nens i nenes de 3EP hem visitat el Centre de Recuperació d’Amfibis i Rèptils de Catalunya que es troba a Masquefa.

Els professionals que aquí treballen, entre altres tasques, vetllen per la cura dels animals que s’hi troben amb la finalitat de retornar-los al seu hàbitat natural.

En el centre hem vist rèptils i amfibis autòctons, és a dir, del nostre entorn pròxim; i d’altres que no són propis dels nostres paisatges però que, per alguna raó o altre, han arribat fins aquí.

Quina gran tasca es realitza aquí!

20170403_112940 20170403_113459 - Còpia 20170403_120928 20170403_123924

ENS VISITA LA MONTSE PER PARLAR DE LA VISTA.

El dimarts passat ens va visitar la Montse, mare del Marc de 1EP. Ella és optometrista i sap moltes coses de la vista. Vem fer exercicis visuals molt divertits i ens va explicar com podem cuidar millor els nostres ulls. També ens va regalar unes ulleres 3D amb les que vam poder fer jocs molt emocionants. Moltes gràcies Montse i Marc.





CAÇAR SONS

Aquest matí l’alumnat de 3EP hem anat a “caçar sons” per diferents indrets d’Olesa de Montserrat.
Ha estat una nova experiència per conèixer la població i la diversitat sonora que hi existeix. Aquest cop, a més de la nostra oïda, hem fet servir eines de gravació i reproducció.
Ja en sabem un munt sobre el nostre poble!
20170329_100123 20170329_100519 20170329_113841 20170329_115928

QUINA PEÇA ÉS LA MÉS CARA?

Imaginem que som els encarregats del departament econòmic d’una fàbrica de plàstic i hem de decidir quin preu posar a cadascuna de les peces que produïm. De la foto de l’encapçalament, quina peça seria més cara?

Aquesta va ser la situació problemàtica que ens van proposar a principis d’aquesta setmana als alumnes de 5EP. Una pregunta aparentment senzilla que ens ha portat a descobrir el concepte d’àrea, la comparació respecte al perímetre, les diferents fórmules per al seu càlcul, estratègies per mesurar figures complexes…