ESTRATÈGIES DE CÀLCUL

L’alumnat de 3EP està treballant aquests dies en diferents estratègies de càlcul. Manipular el material ens ajuda a comprendre el perquè de les coses i treballar en equip ens ajuda a compartir punts de vista, idees, a fer escolta activa i ajudar els companys amb més dificultats.

 

COLÒNIES 2EP – DIA 3

Està molt bé que a l’última nit de colònies organitzem un bon espectacle final.
Hem tingut espectacles fantàstics de pallassos, coreografies, cantants, màgia i moltes coses més.
Ens ha agradat molt aquest dia amb els tallers del cicle de l’aigua, la menjadora pels ocells i la nit especial amb el talent show! Ara marxem a dormir ben contents de tot allò viscut.

COLÒNIES 2EP – EL NOSTRE SEGON DIA

Avui ens hem llevat molt contents.
Després d’un bon esmorzar, ens hem preparat la motxilla per anar a descobrir el pantà de Sau.
Pel camí hem descobert tot observant l’entorn, els arbres, els animals, els fongs i els fruits que es troben al voltant de la casa Cal Company.
A més a més, hem après noms de diferents ocells i hem descobert el seu cant.
Davant del pantà, hem dinat i hem gaudit del conte del llimac Bernat.

COLÒNIES 2EP – EL PRIMER DIA

Moltes emocions a flor de pell és el que hem vist el primer dia de colònies. Els nens i nenes de 2EP han viscut un gran dia. Un cop instal·lats i organitzats hem començat a descobrir la natura tot fent jocs de coneixença. A més a més, hem pogut ajudar al follet del bosc a trobar els seus barrets. El molt despistat els havia perdut, però gràcies als nostres lots els hem pogut recuperar tot i la foscor de la nit!

Demà ens espera un gran dia i ara ja estem descansant per desar forces per la caminada de demà. Anirem a visitar el pantà de Sau!

JUGAR… PER APRENDRE!

A matemàtiques les classes són molt dinàmiques, amb activitats i jocs constants, però que serveixen per treballar sabers i continguts matemàtics. Cada quinze dies partim la classe en dos grups i mentre un fa treball sistemàtic amb l’aplicació d’Innovamat, un altre grup fa exercicis triats pel mestre de manera individual i sense ajuda per poder veure quins conceptes del que hem treballat a classe s’han entès i assolit i quins encara no.

COMPTAR I ORDENAR NOMBRES

Aquests dies a 1EP estem repassant la numeració entre 1 i 20, tot fent jocs de comptatge i d’ordenació. Això ens ajuda a relacionar la suma amb el càlcul endavant i la resta amb el càlcul enrere. Tot i que més endavant descobrirem que per restar també podem comptar endavant!

 

EL COLLARET DE 10 BOLES

A 1EP fem servir el collaret de 10 boles per aprendre a comptar, sense anar d’1 en 1 i fer les nostres primeres sumes amb pinces. També fem jocs amb cartes numèriques i els símbols matemàtics per comprendre com escriure una suma.

I hem après un gran truc, si recordem el nombre més gran no cal comptar tant a l’hora de sumar l’altre!

 

REPTES OBERTS A MATEMÀTIQUES

Sovint a matemàtiques fem reptes oberts on hi ha múltiples respostes i cal dedicar temps a pensar, provar assaig-error, argumentar o comprovar les respostes per tal que siguin les adequades.  Treballar en equip i aprenentatge entre iguals ens ajuden a millorar. En aquesta activitat, busquem totes les solucions que hi ha si volem fer torres de 10 cubets!

COMPTAR SENSE COMPTAR!

L’alumnat d’1EP compta sense comptar. I és que hem descobert que si comparem dues torres de “cubets” podem saber a simple vista on n’hi ha més!  També practiquem a comptar fent petits grups  de 2, 3, 4, 5 o 6 que ens ajuden a saber d’una manera més eficaç quants objectes o “cubets” hi ha sobre la taula.

COM COMPTAR DE MANERA MÉS SIMPLE?

Tots sabem comptar fins a 10, oi? Aquests dies amb l’alumnat de 2EP hem après que així anem més de pressa i no ens equivoquem tant! Així que per comptar taules, penjadors, cadires o dits de les mans fem primer tots els grups de 10 possibles.

10, 20, 30, 40 i sobren 7… doncs n’hi ha 47!