ÚLTIMA RONDA DE QUELI’s

Últimes propostes del joc: Sabeu dir-me qui és l’intrús? o QUELI’s, fetes per l’alumnat de 2EP. A jugar!

Observeu i mireu amb atenció els 4 elements de cada grup i trobeu arguments per excloure els elements del grup, és a dir, per descobrir quin element és l’intrús. Si penseu bé podeu veure que, a vegades, pot ser més d’un i fins i tot tots ho poden ser!

Mireu un exemple d’arguments:

I ara proveu amb aquestes:

 

NOVA RONDA DE QUELI’s.

Noves propostes del joc: Sabeu dir-me qui és l’intrús? o QUELI’s, fetes per l’alumnat de 2EP. A jugar!

Observeu i mireu amb atenció els 4 elements de cada grup i trobeu arguments per excloure els elements del grup, és a dir, per descobrir quin element és l’intrús. Si penseu bé podeu veure que, a vegades, pot ser més d’un i fins i tot tots ho poden ser!

Mireu un exemple d’arguments:

I ara? Ho proveu de fer vosaltres des de casa? Mireu aquestes propostes:

NOVES PROPOSTES DE QUELI’s

Noves propostes del joc: Sabeu dir-me qui és l’intrús? o QUELI’s, fetes per l’alumnat de 2EP. A jugar!

Observeu i mireu amb atenció els 4 elements de cada grup i trobeu arguments per excloure els elements del grup, és a dir, per descobrir quin element és l’intrús. Si penseu bé podeu veure que, a vegades, pot ser més d’un i fins i tot tots ho poden ser!

Mireu i escolteu aquest exemple per saber jugar: Exemple de Queli

I ara, prova a trobar arguments en aquests exemples:

QUI ÉS L’INTRÚS?

Noves propostes del joc: Sabeu dir-me qui és l’intrús? o QUELI’s, fetes per l’alumnat de 2EP. A jugar!

Observeu i mireu amb atenció els 4 elements de cada grup i trobeu arguments per excloure els elements del grup, és a dir, per descobrir quin element és l’intrús. Si penseu bé podeu veure que, a vegades, pot ser més d’un i fins i tot tots ho poden ser!

Mireu i escolteu aquest exemple per saber jugar:

I ara jugueu amb aquestes QUELI’s:

QUI ÉS L’INTRÚS?

Sabeu dir-me qui és l’intrús?

Mireu aquests exemples que ha fet els alumnes de 2EP en la tasca de matemàtiques d’aquesta setmana. Observeu i mireu amb atenció els 4 elements de cada grup i trobeu arguments per excloure els elements del grup, és a dir, per descobrir quin element és l’intrús.

Si penseu bé podeu veure que, a vegades, pot ser més d’un i fins i tot tots ho poden ser!

Estigueu atents que aquests dies anirem publicant més exemples! A jugar!

EXERCICIS DE YOGA

Unes quantes alumnes de 6EP ha preparat aquest vídeo amb exercicis de Yoga per relaxar-nos aquests dies complicats de confinament. Moltes gràcies per la vostra proposta, segur que ens ajudarà a tots i totes. Cuideu-vos molt!

PRACTIQUEM LES MATES DES DE CASA?

Benvolgudes famílies,
com ja sabeu continuem treballant per convertir les matemàtiques en una eina que ajudi als vostres fills i filles en el seu dia a dia. Estem treballat molt, però en alguns casos els alumnes necessiten més temps per assolir certs conceptes o no els acaben d’entendre i us demanen ajuda. Entenem que us preocupa aquesta situació i potser voleu ajudar-nos des de casa. En aquest cas us enviem aquesta proposta de treball que podeu fer conjuntament en família per reforçar l’aprenentatge del vostre fill/a seguint el model que apliquem a l’Escola. Segur que, si anem tots a l’una, podreu ajudar el vostre fill i filla de la millor manera possible. Esperem que aquestes petites guies us serveixin d’ajuda.
Al nostre canal de Youtube, hi ha el Taller de matemàtiques on hi trobareu un seguit de vídeos on podeu veure les tècniques principals de comptatge i càlcul que fem servir.
Com sabeu aquest any fem servir el material i quaderns d’Innovamat. En aquest canal de Youtube trobareu els vídeos o càpsules formatives del laboratori de nombres que us mostren el què i el com ho fem a l’aula.
Pareu atenció sobretot a asquests vídeos:
1EP i 2EP i 3EP
Vídeo 2 –  sumar passant pel 10
3EP
            Vídeo 14 –divisió en columnes
També us informem que podeu descarregar l’app Bmath d’Innovamat per practicar de manera més lúdica i gamificada tot el que fem a l’aula. És una plataforma fantàstica i molt potent que s’autoadapta al progrés de cada alumne i permet fer un seguiment molt acurat de la seva evolució. 
*Per configurar l’app cal clicar en primer lloc “estic a casa” i clicar després “no”
Si voleu també podeu descarregar aquests PDF que són fitxes semblants a les que fem a l’escola per poder practicar:
1EP
2EP
3EP

DE CASA A L’ESCOLA… AMB COTXE? A PEU?

Des de matemàtiques aprofitem el projecte 4380 per reflexionar amb l’alumnat de 3EP com anem de casa a l’escola i quant temps triguem. Comparem distàncies, temps i diferents maneres de fer-ho, sigui amb transport, caminant o amb bicicleta. Al final, alguns alumnes descobreixen que potser val la pena deixar el cotxe i venir a peu i d’altres veuen que necessiten realment el cotxe per arribar a temps!

Gràcies a aquest projecte els alumnes han pogut treballar sobre una base de dades real i hem construït conjuntament diferents gràfics per interpretar aquestes dades. A partir d’aquí hem fet moltes preguntes, observacions i reflexions que ens han ajudat a fer matemàtiques d’una manera significativa i propera.

I vosaltres, com veniu a Escola? Podeu fer un canvi?