LES TAULES DE MULTIPLICAR

3EP fa setmanes que estem construint les taules de multiplicar per entendre-les. A poc a poc practiquem la reiteració dels nombres per saber pensar els resultats si alguna vegada no els recordem o comencem a dividir o repartir objectes en grups per descobrir que dividir i multiplicar són operacions germanes! També podem començar a estudiar-les per ajudar-nos a fer els càlculs amb més rapidesa!

A la nostra agenda tenim una graella amb els resultats de les taules, però també podeu estudiar-les des del blog EP amb aquesta imatge!

Mestre a casa - - TAULES DE MULTIPLICAR

També podem fer servir aquest joc online per a resoldre multiplicacions (trieu el nivell 1) https://www.abcya.com/games/christmas_lights_holiday_game_for_kids

 

 

FESTIVAL DE NADAL 2EP

L’alumnat de 2EP us desitja unes bones festes i us deixem aquestes nadales que vam fer al Festival de Nadal per gaudir de la música tots plegats aquests dies:

Voldria passar un Nadal com cal https://youtu.be/t3Ktr-Ku3Uw

Fira de santa Llúcia https://youtu.be/FSv6vJi1ecg

Sant Josep fa bugada https://youtu.be/fv6L05j4H9Y

El tió d’Argençola https://youtu.be/JD7VzzPOiAM

Els aranyons https://youtu.be/pqLUEKV-30I

A retallar papers https://youtu.be/qz6plwJHYkg

L’home dels nassos https://youtu.be/T1_QLmgIFng

Som els carters dels Reis https://youtu.be/wrrbkezdtdw

El bon Jesuset https://youtu.be/LGffQ-RpRhQ

Llums de Nadal https://youtu.be/aF7ALdeyDos

Christmas Makes Me Sing https://youtu.be/WTxUZ0QnDcE

Ea ia oa https://youtu.be/E37Q3d4oy-I

EL COTXE DE VELA

L’alumnat de 3EP ha estat treballant en un cotxe de vela. Gràcies a les caixes de Lego BrickQ Essencial els grups d’alumnes han pogut construir el seu propi cotxe de vela per després provar de moure’l i mesurar les distàncies a les quals arriba.

Un projecte que ha permès l’alumnat fer-se preguntes i experimentar per aprendre.

– Què vol dir que el vent és la força d’empenta i tracció?
– Quines formes de vela podem fer pel nostre cotxe? I quina mida és millor?

Fins i tot s’han autoavaluat amb una peça de Lego de color per simbolitzar la seva implicació i treball dins el grup i per a deixar clar si han entès el concepte de tracció i força d’empenta.

ESTRATÈGIES DE CÀLCUL

L’alumnat de 3EP està treballant aquests dies en diferents estratègies de càlcul. Manipular el material ens ajuda a comprendre el perquè de les coses i treballar en equip ens ajuda a compartir punts de vista, idees, a fer escolta activa i ajudar els companys amb més dificultats.

 

COLÒNIES 2EP – DIA 3

Està molt bé que a l’última nit de colònies organitzem un bon espectacle final.
Hem tingut espectacles fantàstics de pallassos, coreografies, cantants, màgia i moltes coses més.
Ens ha agradat molt aquest dia amb els tallers del cicle de l’aigua, la menjadora pels ocells i la nit especial amb el talent show! Ara marxem a dormir ben contents de tot allò viscut.

COLÒNIES 2EP – EL NOSTRE SEGON DIA

Avui ens hem llevat molt contents.
Després d’un bon esmorzar, ens hem preparat la motxilla per anar a descobrir el pantà de Sau.
Pel camí hem descobert tot observant l’entorn, els arbres, els animals, els fongs i els fruits que es troben al voltant de la casa Cal Company.
A més a més, hem après noms de diferents ocells i hem descobert el seu cant.
Davant del pantà, hem dinat i hem gaudit del conte del llimac Bernat.

COLÒNIES 2EP – EL PRIMER DIA

Moltes emocions a flor de pell és el que hem vist el primer dia de colònies. Els nens i nenes de 2EP han viscut un gran dia. Un cop instal·lats i organitzats hem començat a descobrir la natura tot fent jocs de coneixença. A més a més, hem pogut ajudar al follet del bosc a trobar els seus barrets. El molt despistat els havia perdut, però gràcies als nostres lots els hem pogut recuperar tot i la foscor de la nit!

Demà ens espera un gran dia i ara ja estem descansant per desar forces per la caminada de demà. Anirem a visitar el pantà de Sau!

JUGAR… PER APRENDRE!

A matemàtiques les classes són molt dinàmiques, amb activitats i jocs constants, però que serveixen per treballar sabers i continguts matemàtics. Cada quinze dies partim la classe en dos grups i mentre un fa treball sistemàtic amb l’aplicació d’Innovamat, un altre grup fa exercicis triats pel mestre de manera individual i sense ajuda per poder veure quins conceptes del que hem treballat a classe s’han entès i assolit i quins encara no.

COMPTAR I ORDENAR NOMBRES

Aquests dies a 1EP estem repassant la numeració entre 1 i 20, tot fent jocs de comptatge i d’ordenació. Això ens ajuda a relacionar la suma amb el càlcul endavant i la resta amb el càlcul enrere. Tot i que més endavant descobrirem que per restar també podem comptar endavant!

 

EL COLLARET DE 10 BOLES

A 1EP fem servir el collaret de 10 boles per aprendre a comptar, sense anar d’1 en 1 i fer les nostres primeres sumes amb pinces. També fem jocs amb cartes numèriques i els símbols matemàtics per comprendre com escriure una suma.

I hem après un gran truc, si recordem el nombre més gran no cal comptar tant a l’hora de sumar l’altre!