Dins el marc del Mes de la Lectura, que enguany se celebra el mes d’abril, els alumnes de 1EP han participat en una activitat a la zona del Parc Municipal on alumnes d’altres instituts els han explicat un conte.
Els nostres alumnes de 1r de Batx també han participat en aquest intercanvi entre escoles. Ha estat un matí diferent i molt especial!
L’alumnat de 6EP hem treballat l’estructura dels discursos, les característiques que han de tenir i, en conseqüència, n’hem preparat alguns pels companys de classe. A continuació en teniu una mostra.
En aquest cas, i en relació al Dia Mundial per l’eliminació de la discriminació racial, dijous 21 de març, us mostrem els discursos relacionats amb la lluita contra el racisme. Esperem que us remoguin i que, entre tots, anem aportant el nostre granet de sorra per millorar aquests aspectes.
Quatre alumnes de sisè hem passat una estona als estudis d’OlesaRadio per col·laborar a la secció ‘Tots llegim’ del programa ‘Hotel Gori’. Hem conversat sobre la novel·la gràfica ‘No llegiré aquest llibre’, una història per amants i, no tan amants, de la lectura que no us deixarà indiferents! Us recomanem que acompanyeu al Jules i a la Lia, els verdaders protagonistes, en aquesta aventura lectora plena de situacions quotidianes. Ens podeu escoltar dilluns vinent a partir de les 10:15.
L’alumnat de 6EP hem treballat l’estructura dels discursos, les característiques que han de tenir i, en conseqüència, n’hem preparat alguns pels companys de classe. A continuació en teniu una mostra.
En aquest cas, i en relació al Dia Internacional de les Dones, el divendres 8 de març, us mostrem els discursos relacionats amb la lluita per la igualtat de drets i per trencar amb els estereotips de gènere. Esperem que us remoguin i que, entre tots, anem aportant el nostre granet de sorra per millorar aquests aspectes.
Durant aquest trimestre a 5EP hem estudiat els diferents aparells dels mamífers; també hem fet un treball d’investigació i documentació a GA i hem acabat experimentant el que hem après al laboratori.
Hem observat diferents aparells i òrgans. Hem experimentat el funcionament de l’aparell respiratori: hem vist la tràquea, els pulmons… I hem pogut observar com canvien els pulmons quan agafen i expulsen l’aire. També hem vist la part més important de l’aparell circulatori: el cor.
A alguns de nosaltres ens ha agradat molt poder tocar aquests òrgans; a d’altres, en canvi, no tant!
L’alumnat de 6EP hem treballat l’estructura dels discursos, les característiques que han de tenir i, en conseqüència, n’hem preparat alguns pels companys de classe. A continuació en teniu una mostra.
En aquest cas, i en relació al Dia Mundial de la Natura i de la Vida Salvatge, diumenge 3 de març, us mostrem els discursos relacionats amb els drets dels animals, la lluita contra els abandonaments i maltractaments i, també, sobre la importància de la cura de les espècies en perill d’extinció. Esperem que us remoguin i que, entre tots, anem aportant el nostre granet de sorra per millorar aquests aspectes.
El passat divendres dia 23 de febrer, els alumnes de 4EP van celebrar la First Lego League d’enguany.
En grups de cinc, van realitzar les seves investigacions sobre la indústria de la música i l’organització d’esdeveniments per tal de conduir un esdeveniment (fictici, de moment), a partir del repte proposat per FLL EXPLORE, MASTERPIECE.
Amb tot, després del procés d’investigació, van construir una maqueta amb LEGO que representa la seva proposta. També van preparar un mural il·lustratiu i, per últim, van defensar la seva proposta davant d’un jurat i totes les famílies espectadores, que van ser més 100!
D’aquí van sortir dos grups finalistes que ens representaran a Igualada el proper dissabte!
Va ser tot un èxit, l’enhorabona a tots i totes Super Lego Masters!
Els nens i nenes de 2EP hem estat treballant l’Scratch Junior. Hem après a programar històries i jocs interactius tot resolent problemes i dissenyant projectes.
Els nens i nenes d’1EP estem aprenent robòtica i programació a través del Codey Rocky i les Bee Bots. Hem superat reptes i hem après a fer-los moure! Us deixem unes quantes fotos perquè veieu com de bé ens ho hem passat!