BENVINGUDA ADOLESCÈNCIA

Dimarts dia 3 de desembre, els alumnes de 6EP vam assistir a la xerrada “Benvinguda adolescència”.

En aquest taller vam tindre oportunitat de complementar tot allò que havíem après en relació amb aquesta etapa de la vida a Coneixement del Medi Natural, com ara els canvis físics o psicològics, en la que nosaltres ens trobem o ens trobarem d’aquí poc.

A més a més, vam poder realitzar altres preguntes que ens interessaven i reconèixer molts dels estereotips de gènere que existeixen.

Ha estat molt interessant!

EL CULTIU DE L’OLIVERA

Aquests dies els alumnes de 1EP hem aprofitat per conèixer i treballar el cultiu de l’olivera a través d’una sortida guiada. Hem visitat un camp d’oliveres i després hem anat fins el Molí d’oli per conèixer el procés d’extracció de l’oli. Per últim, hem acabat fent un tast del nostre oli amb una llesqueta de pa.

Era boníssim!

Santa Cecília (1)

La música es fa entendre sense necessitat de paraules. El 22 de novembre és el dia que es lloa aquesta disciplina perquè és el dia de Santa Cecília, la patrona dels músics i dels poetes.

A l’escola, alumnes de 4t, 5è i 6è fan una petita mostra instrumental i vocal a d’altres alumnes més petits durant tota la setmana. També preparen alguns balls a estones del pati que mostres als seus companys i companyes.

Aquí teniu algunes imatges del dimecres a la tarda. Demà dijous i divendres en tindrem més!

I més imatges, de dijous a la tarda:

1EP D’EXCURSIÓ PER COLLSEROLA

L’alumnat de 1EP ha visitat el Parc Natural de Collserola. Allà ha fet una passejada pel bosc i ha pogut observar els diferents arbres que han estat treballant aquests dies a l’aula: plataners, pins, roures, alzines… Fins i tot hem conegut una llegenda de dos enamorats que es van convertir en arbres!

Finalment, abans de tornar cap a casa vam estar recollint fulles dels quatre arbres que ja coneixem per poder-les ensenyar a casa. Ens encanta fer sortides a la natura!

MONESTIR DE PEDRALBES

Avui, els alumnes de 6è EP hem fet una sortida al Monestir de Pedralbes de Barcelona.

En aquest monestir d’estil gòtic hem pogut observar l’edifici fundat al 1327 i relacionar-ho amb tot allò après a medi social.

A més a més, hi hem realitzat una gimcana on, per grups, havíem d’averiguar diverses coses de l’espai tot aplicant les matemàtiques (àrees, perímetres, longituds, representacions en gràfics de barres, enigmes, …).

Ha estat una sortida molt interessant.

Hem començat el projecte del nostre hort

4EP hem engegat el projecte de l’hort.

Després de passar uns dies traient les males herbes, renovant la terra i preparant l’hort ja hem pogut plantar els enciams fulla de roure.

Ara caldrà vigilar que vagin creixent bé, que no els hi falti aigua i que no se’ls mengin els cargols. D’aquí unes setmanes us ensenyarem com ens ha anat. Aquí teniu algunes imatges de la feina que hem estat fent aquests dies.

PROJECTE MARC

Avui, com cada curs, ens visiten un grup de mestres jubilats que es dediquen a explicar contes dels de sempre, d’aquells que no s’han d’oblidar. Ho fan molt bé i al nostre alumnat de 1EP, 2EP i 3EP els hi encanta. Una estona per callar, escoltar i aprendre!

ENS AGRADA LLEGIR!

Aquest dimarts, els alumnes de 6EP hem creat el nostre usuari en la plataforma Legiland. A tots nosaltres ens agrada molt llegir i sabem la importància de tindre un bon hàbit lector; és per això que estem engrescats per fer-ne un bon ús i gaudir de mil i una aventures. Ens acompanyeu?

Dinàmica de grup a 3r de Primària: El conte “Ens tractem bé”

Per començar l’octubre, els nens i nenes de 3r de Primària hem treballat una activitat molt especial amb el conte “Ens tractem bé”, que ha estat el fil conductor d’una dinàmica de grup centrada en la convivència i el bon tracte. Aquesta dinàmica s’ha creat amb un objectiu clar: fomentar el respecte i la comprensió mútua,

El conte com a eina d’aprenentatge

“Ens tractem bé” és un relat que explica situacions quotidianes on els personatges, a través de diàlegs i exemples, mostren la importància de tractar-se amb respecte i empatia. A partir d’aquest conte, hem pogut parlar amb els nens i nenes sobre com actuem en situacions de conflicte, com podem gestionar les emocions i com podem resoldre els problemes diaris sense ferir-nos mútuament.

TREBALLEM LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

La consciència fonològica consisteix a percebre els sons de les paraules i adquirir els mecanismes que ens permetran representar aquests fonemes amb lletres. Implica l’habilitat per sentir, notar o pensar els sons individuals en les paraules i és el pas previ a llegir o escriure; per això aquests dies a 1EP ens estem centrant molt a fer exercicis que potenciïn aquesta habilitat.