Descobrint el nostre entorn

Des que va començar el curs els alumnes de 5EP estem fent un treball de descobriment i investigació de l’entorn proper de l’Escola.

Hem descobert un petit bosc i hem començat observant el paisatge, estudiant la vegetació i també hem identificat i recollit aquells elements que no són propis de la natura.

Activitat TAC amb Photopea a 6EP

Aquests dies, a TAC, hem treballat amb un editor de fotos online que es diu Photopea i s’assembla molt al Photoshop. Aquesta experiencia ha estat agradable encara que una mica difícil ja que és una pàgina web complicada.

Ha sigut divertit conèixer algunes de les funcions que té, i tot un repte crear els nostres propis cartells que utilitzarem a l’assignatura de Science.

Pere Galitó i Bernat Galindo.

 

Innovamat a 6EP

Seguim treballant les mates fent innovamat  i cada dia ens agrada me?s. Segur que acabem el curs fets uns experts en matema?tiques.
La passada classe vam construir diferents formes geome?triques amb grups de tres persones, aquestes formes les vam construir amb peces geome?triques de pla?stic i ens ho vam passar su?per be?!

Tambe? un cop a la setmana fem un hora l’aplicacio? d’innovamat on cadascu? ha d’anar fent reptes i poc a poc anar construint la seva pròpia ciutat que es va fent me?s i més gran.

Ainara García i Víctor García.

Els alumnes de 3EP hem tornat al laboratori!

Els alumnes de 3EP hem tornat al laboratori per fer la nostra primera observació científica.

Hem anat al laboratori de biologia i hem pogut observar diferents floridures d’aliments.

Aquí us deixem una mostra de la nostra experiència.

Flors geomètriques a 5EP

A matemàtiques hem construït flors amb pattern blocks, un material matemàtic manipulatiu que permet descobrir com es descomponen les formes, formant-ne de noves.

A la sessió d’avui hem treballat els angles i hem fet construccions tot comparant angles interiors amb angles exteriors. També hem mesurat diferents angles amb el transportadors.

Una bonica manera d’acabar la sessió ha estat aquesta construcció de flors geomètriques!

Novetats a les aules de sisè

La setmana passada ens va arribar una gran notícia, l’arribada dels iPads!

Estàvem molt emocionats per la novetat, tots els anys pensant que mai arribaria el moment i aquest ha arribat. Tenim moltes ganes de treballar amb aquesta nova eina educativa.

A més, és súper pràctic fer feines de recerca d’informació, no fa falta utilitzar l’agenda ja que tenim l’aplicació del Calendar, no ens hem d’esperar per poder reservar iPads  i  podem seguir fent la feina des de casa.

Tot i això ens han posat unes condicions com ara que no es pot fer servir només com a eina de joc sinó que serveix totalment com a eina de treball.

En conclusió, l’iPad ens ha fet moltíssima il·lusió i, a més, ens serveix molt per fer feina més fàcilment.

Maria C, Marc B, Abril C, Jana B

LA GRAN ESTRENA!

Per fi!!!

Després d’estar assajant i treballant aquest darrer trimestre amb l’obra de teatre Alícia al país de les Meravelles, arriba la GRAN ESTRENA!!!

Mames, papes, àvies, avis, tietes, tiets… agafeu crispetes que comença!!!

1EPA

1EPB

2EPA

2EPB

3EPA

3EPB

QUINA SORPRESA!

Quina sorpresa hem tingut els alumnes de 3EP aquests dies al rebre una carta de les persones voluntàries de la Residència Nostra Senyora de Montserrat!
Al llarg d’aquest curs ens hem escrit amb elles i ens han explicat coses molt interessants sobre el nostre poble dins el Projecte 4.380 Enlloc com a casa.
Moltes gràcies per la vostra col·laboració i pels detalls!
Bon estiu!

Projecte dels peixos – 1EP

Els nens i nenes d’1EP hem fet el projecte dels peixos i vam visitar l’aquàrium de Barcelona. Aquí us expliquem tot el que hem après!

1EPA

1EPB

CONEIXEM EL RIU LLOBREGAT I EL SEU ENTORN

Aquesta setmana, els alumnes de 3EP hem anat fins al riu Llobregat al seu pas per la nostra localitat, Olesa de Montserrat.
Allà hem pogut observar tot allò que hem après al llarg del curs (el seu llit i cabal quan passa per Olesa, les rieres que hi desemboquen, el paisatge que trobem, …). Fins i tot hem pogut observar i tocar alguns exemplars d’animals i plantes que es troben en aquest ecosistema i com podem col·laborar a preservar l’entorn.